KREATÍV-VARÁZS

KREATÍV-VARÁZS

Almás-vanília pudingos rácsos

2015. november 10. - Kreatív Varázs

Hétvégenként mindig megpróbálok süti valamit és kísérletezni az új receptekkel. Amikor receptet nézegettem nem gondoltam volna, hogy lehet vanília pudingos tortát készíteni, ezért eldöntöttem hogy kipróbálom az almás-vanília pudingos rácsos. Az elején szkeptikus voltam, mert féltem hogy kifolyik a puding, de szerencsére jól sikerült.  

 

pb082430.JPG

Hozzávalók:
20 dkg liszt
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
fél citromleve
1 csomag vanília pudingpor
4 db alma
2 db tojás
5 dkg cukor
14 dkg vaj
5 dl tej


Elkészítése (kb. másfél órát vesz igénybe):
Először a lisztet, vaníliás cukrot, sütőport és a sima cukrot egy tálba rakjuk, majd hozzáadjuk a margarint, a tojásokat, a citrom levet, majd ezeket összekeverjük. A tésztát pihenni hagyjuk addig amíg elkészítjük a pudingot és előkészítjük az almákat. Először az almákat meghámozzuk, kockákra vagjuk és vízbe tesszük, hogy puhuljon és ne barnuljon meg. Majd a pudingport a tej felével és cukorral elkeverjük majd a másik fél előmelegített tejbe beleöntjük és folyamatosan keverjük. A tortaformát kivajazzuk és kilisztezzük. A félre rakott tésztát elővesszük, 4/5 részét vékonyra kinyújtjuk és belehelyezzük a tortaformába, közben a sütőt előmelegítjük 180 °-ra. Miután a tésztát beletettük a formába a belehelyezzük az almákat, de ügyeljünk arra hogy jól lecsöpögtessük előtte, majd hozzáadjuk a vanília pudingot is. Végül pedig a tészta 1/5-ből elkészítjük a rácsokat a tetejére. Miután megkelt a tészta, már kész is van a süteményünk. Fontos, hogy hagyjuk kihűlni, mert ha melegen vágjuk fel akkor ki fog folyni a puding. Szerintem legalább 2 óra kell, hogy kihűljön utána pedig fel is vághatjuk.

Habár az elején eléggé biztostalan voltam ezzel a sütivel kapcsolatban, egészen jól sikerült és én is hozzá tettem egypár dolgot amitől csak még finomabb lett. Szerintem a karácsonyi időszak alatt a családomban is fogok ilyet sütni, mert eléggé laktató és sok embernek jut belőle. 

pb102543.JPG

pb102539.JPG

pb082438.JPG

 Have a nice day! :) Lilla

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativ-varazs.blog.hu/api/trackback/id/tr788068040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása